Časté otázky

Allures a Garcia Yachts vyrába desaťročia námorné lode určené pre nákladnú lodnú dopravu, záchranné aj ozbrojené zložky. To je veľká a vážna „lodiarina“. Z nej prameniaci um, technologické postupy, prístup k celému priebehu stavby lode od návrhu až po odovzdanie sú zakomponované aj v segmente rekreačných, malých lodí. To je spojenie, ktoré nenájdete nikde inde na svete, iba tu – v Normandii.

Hliníková konštrukcia trupu lode predpokladá, že pri zrážke s neznámym predmetom dôjde k lepšej absorbcii energie oproti oceli. Rovnako sa očakáva lepší priebeh tvárnenia materiálu ako pri laminátovom trupe. Ročne sú známe desiatky prípadov potopenia lodí s GRP (laminátovými) trupmi. Za príkladmi netreba chodiť ďaleko – „UFO na atlantiku“ alebo „Co se stalo s Pavlem Roubalem“ alebo „Hugo Boss utrhla kýl„.

Lodný trup vyrobený z hliníka má úžasnú odolnosť voči mechanickému namáhaniu vo všetkých osiach, nie je potrebné ho natierať a dodáva lodi aj po rokoch nádherný, drsný vzhľad. Ak sa bavíme o hliníku, tak je dôležité spomenúť aj samotný centerboard (sklopný kýl) – tiež zvarenec hliníka, vyhotovenie kormidiel (hliník) a spôsob ich zavesenia.

Prečítajte si ako skončilo kormidlo na 46 stôp dlhej plachetnici – a to treba povedať, že Dáni robia X-Yachts dosť poctivo – ale kde by skončila „bežná“ plachetnica?..článok z časopisu Yacht (10/2020): https://www.yacht.cz/clanky/plavby-a-reviry/detail-plavby-a-reviru/kosatky-v-atlantiku/

Väčšina jachtárskej obce a najmä výrobcovia budú tvrdiť, že konvenčný kýl je to pravé. Dôvodov pre takéto názory je viacero. U výrobcov je to otázka nákladov vo výrobnom procese a predajnosti lodí s takto riešeným kýlom. Sklopný kýl totiž nie je ani jednoduchý na výrobu, naviac si však vyžaduje úpravu trupu lode, finálna cena plachetnice je vyššia.

Medzi jachtármi ide skôr o neskúsenosť – príležitostí plaviť sa na plachetnici so sklopným kýlom je ako šafránu. Čo je zabehnuté, je dobré.

Čítaj: Ulomený kýl příčinou fatální nehody

Pri sklopnom kýle, tzv. centerboarde sa oproti výsuvnému kýlu so závažím v jeho spodnej časti mení ťažisko lode iba minimálne. Sklopný kýl nemá pridané závažie – celá hmotnosť je sústredená približne okolo sťažňa, aj to v podponorovej časti – nádrže, skriňa výsuvného kýlu, dokonca aj kotevná reťaz.

Preferujeme osobné stretnutie, na ktorom Vám objasníme celý postup. Obdržíte od nás tzv. Roadbook. Je to materiál vytvorený našou lodenicou. Zachytáva zrozumiteľne a prehľadne nasledujúce mesiace, od momentu špecifikácie Vašej lode a podpisu objednávky až po deň odovzdania lode.

Vieme Vám poskytnúť kompletný servis pri kúpe novej lode (vrátane predaja Vašej súčasne lode). 

Preferujeme osobnú návštevu našej lodenice v Cherbourgu. Nie je to však podmienkou. Každopádne sme radi, ak má klient možnosť nahliadnuť do zázemia a procesu výroby. Rozhodne sa máme čím pochváliť.

Sme tu pre Vás od precíznej špecifikácie Vašej novej lode ešte pred zadaním záväznej objednávky. Každy krok s nami môžete konzultovať. Na detailoch záleží a preto im venujeme veľkú pozornosť. 

Poskytujeme Vám v reálnom čase informácie a obrazovú dokumentáciu v celom priebehu stavby lode.

Sme plne k dispozícii počas odovzdávacieho týždňa. Tu mimoriadne oceníte našu prítomnosť – je to čas, kedy sa na svoju loď „nasťahujete“ a my Vás ňou sprevádzame, prechádzame spolu všetky systémy na lodi, ich funkcionalitu, údržbu a servisovanie, potrebné náhradné diely. Opäť sa venujeme aj najmenším detailom. Ak si to želáte, môžete na nás delegovať aj všetky právne a administratívne úkony.

Vyplávate a aj po tomto momente sme Vašimi partnermi. V prípade potreby sa opäť obraciate na nás. Ako Vám, aj nám ostáva presná evidencia komponentov a náhradných dielov na Vašej lodi. Z dôvodu, že spolupracujeme s overenými dodávateľmi a vyššie uvedeného, nie je problém ani po rokoch objednať potrebné súčiastky.

SeaExplorer.sk  © 2019 – 2021. Všetky práva vyhradené. Hliníkové lode do najťažších podmienok.